Home » Aanmelden stageplek Aanmelden stageplek Aanmelden stageplek Stap 1 van 4 25% De stages op de Twijn vormen een onmisbaar en zeer belangrijk onderdeel binnen ons onderwijsaanbod. Ze maken deel uit van het LOB-programma (loopbaanoriëntatie en begeleiding). Daarbij zijn we uiteraard afhankelijk van het aanbod van beschikbare stageplekken bij bedrijven en organisaties in de regio. U, als ouder of betrokkene zult begrijpen dat een passende stageplaats voor een leerling van de Twijn vaak meer maatwerk vergt dan bij een gemiddelde leerling uit het voorgezet onderwijs of MBO. Daarom zijn wij altijd op zoek naar werkgevers die onze leerlingen een waardevolle stage-ervaring kunnen bieden in diverse sectoren. Mocht u hier een bijdrage aan kunnen en willen leveren voor een of meer van onze leerlingen wilt u dan onderstaand formulier invullen? Als we deze aanmelding binnen hebben ontvangt u een bevestiging en bent u opgenomen in ons relatiebestand. De gegevens die u invult zullen strikt en alleen gebruikt worden voor de stagedoeleinden van OOZ waar de Twijn onderdeel van uitmaakt. Bij voorbaat dank voor de aanmelding en samenwerking! Team Trajectbureau Wouter Bos / w.bos@ooz.nl Susan Duerink / s.duerink@ooz.nl Herman Kappert / h.kappert@ooz.nl Roelie van der Horst / r.vanderhorst@ooz.nl Janjaap de Vries / jj.devries@ooz.nl BedrijfsgegevensBedrijfsnaam(Vereist)Aanhef contactpersoon(Vereist) Dhr Mevr Contactpersoon(Vereist)Sector / branche(Vereist)Adres(Vereist) Straat + huisnummer Stad Postcode Telefoon(Vereist)E-mailadres(Vereist) Website Stage beschrijvingSoort werkMogelijke taken/activiteiten voor de stagiairLichamelijke belastingLichtNormaalZwaarRoelstoel toegankelijkJaNeeMogelijke stagedagen Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Soort stageHieronder kunt u aanvinken voor welke stagevormen u een stageplek kunt bieden of aan welke activiteiten u een bijdrage zou willen leveren. Soort stage Snuffelstage (leerroute vervolgonderwijs)Een vmbo-leerling uit de onderbouw loopt één of twee dagen in een schooljaar mee met een werknemer van een bedrijf of organisatie. De leerling ervaart hoe het eraan toegaat in een arbeidsomgeving en houdt een interview met iemand van het bedrijf. Waar mogelijk voert de stagiair een aantal eenvoudige taken uit onder begeleiding van een werknemer. Groepsstage (leerroute arbeid)Voor leerlingen in de midden- en bovenbouw die nog niet toe zijn aan een externe individuele stage. Een groepje van max. 6 leerlingen loopt stage binnen een bedrijf of organisatie. Voor de begeleiding van de groep komt een medewerker van de Twijn mee naar de stage. Het gaat hierbij vaak om eenvoudige, afwisselende taken van repeterende aard. De stage vindt gedurende een langere periode plaats (bij voorkeur een heel schooljaar) op 1 dagdeel (ochtend of middag). Lintstage (leerroute arbeid en vervolgonderwijs)Voor leerlingen in de bovenbouw. Eén dag per week stagelopen gedurende een langere periode (min. 3 maand). De frequentie van de stage kan in overleg met het stagebedrijf gaandeweg opgebouwd worden naar 2 of 3 dagen per week. De stagiair heeft een vaste stagebegeleider binnen het bedrijf. De stagiair houdt een logboek bij gedurende de stage en heeft een stagemap met daarin opdrachten die hij/zij tijdens de stage moet uitvoeren. Eén keer in de zes weken komt een trajectbegeleider van de Twijn op bezoek voor een driegesprek met de stagiair en de stagebegeleider over de voorgang. 2 weken Blokstage (leerroute vervolgonderwijs)Leerlingen uit het vmbo lopen in het kader van LOB (loopbaanoriëntatie en begeleiding) gedurende twee weken (10 dagen) stage bij een bedrijf of organisatie. De stagiair heeft een vaste stagebegeleider binnen het bedrijf. De stagiair heeft een stagemap met opdrachten waarvan een deel tijdens de stage gemaakt moet worden. Bv het afnemen van een interview. De leerling verwerkt de opdrachten in een eindverslag. De trajectbegeleider van school komt in week 2 op stagebezoek. Werkveld Oriëntatie Week (leerroute vervolgonderwijs)Leerlingen in het vmbo gaan deze week in het kader van LOB (loopbaanoriëntatie en begeleiding) op een laagdrempelige manier kennis maken met verschillende werkvelden. Ze volgen workshoprondes op school en gaan verschillende werkplekken bezoeken om een beter beeld te krijgen van de mogelijkheden op de arbeidsmarkt. Voor deze WVO-week zijn we op zoek naar professionals die het leuk vinden om een dagdeel op school of op de werkvloer aan een groepje leerlingen iets te vertellen over hun werk, organisatie, branche in de vorm van een workshop of presentatie. Eventuele opmerkingen of bijzonderheden